fredag 5 februari 2010

HIM - screamworks: love in theory and practice

Jag älskar endel som Ville Valo gjort, ex detta:





...men sen kan det faktiskt vara lite väl bittert ibland, särskillt live men när allt stämmer så är det ruskigt bra !

Nu är en HIM skiva på väg ner i datorn just när jag skriver och ska förhoppningsvis njuta av den tillsammans med ett gäng glas rött.
Jag är ingen större fan av HIM men just denna skivan ska vara mer Ville Valo än HIM och det har förhöjt mina förväntningar.
Finns inte på Spotify än och tomt va det på YouTube med efter en snabb sökning.

Återkommer med mer om det va bra !

Torrentlänk.

2 kommentarer:

Nord sa...

Vad vill ni att jag ska skriva om? Gå in och kika på min omröstning!
www.mikaelnord.blogg.se

arvika sa...

Längtar du också efter Arvikafestivalen?

De värmländska skogarna och sommaren kan tyckas ligga långt bortom horisonten.
Snön vill aldrig smälta och kl 3- raggen på krogen kan inte jämföras med ditt senaste festivalhångel.
Men frukta inte, skogsfestivalen kommer till stan!
För att lätta upp stämningen och dra igång peppen så bjuder vi på Arvikafestivalen gedigna och nyfrälsta festivalbesökare på en grym Arvikaförfest mitt i Stockholm genom att ta över stadskärnan för en kväll.
Låt tiden stanna upp, grabba tag i närmaste liggunderlag och njut till tonerna av någons gamla bergsprängare.

Dra på dig dina skitigaste brallor, packa tältet, spritköket, gitarren och solstolen.
Ta kompisen och bärsen under armen och ramla iväg till Karl Johans torg (vid Slussen) kl 17.00 den 31/3.
Där väntar leran, natten och festivalhänget.
Ragga upp gamla festivalpolare eller skaffa nya på plats
Bästa campet belönas med fint pris.
Som alltid på Arvika så bjuds det på spex, tokerier, galenskap och nattliga upptåg.
Va där eller va reaktionär.

Och det bästa med hela kalaset är att det kostar gratis, precis som den goda friluftsluften som skall insupas tillsammans med en 2,8:a